Dziecięce odchudzanie

Autor:

Pulchne policzki i grube nóżki u dziecka nie zawsze oznaczają coś dobrego. Musicie uważać, aby nie był to początek otyłości. Przyjrzyjcie się jego diecie i w razie potrzeby podejmijcie jakieś zmiany, aby Wasza pociecha nie miała kłopotów ze zdrowiem przez niewłaściwe odżywianie.



Dobre nawyki od samego początku…
Jeśli nauczycie dziecko zdrowo jadać, a także przestrzegać innych zasad, nigdy nie będzie miało problemów ze zdrowiem. Nie każdy wie, że większość komórek tłuszczowych powstaje u człowieka przed 4 rokiem życia. Jeśli więc dziecko „uzbiera” ich więcej na początku później będzie miało większe problemy z utrzymaniem właściwej wagi. Pamiętajcie więc, że zdrowe odżywianie powinno być wprowadzone od samego początku zarówno jako nawyk rodziców jak i dziecka.

Zwyczaje dla wszystkich…
Niezależnie od tego czy nasze dziecko jest na diecie czy nie pozostali domownicy powinni również zmienić swoje niezdrowe nawyki. Nie możemy wymagać od dziecka żeby jadło sałatkę z warzyw kiedy my sami jemy pizzę. Maluch będzie czuł się pokrzywdzony i jednocześnie nie wyniesie z domu dobrego przykładu.
Zamiast pieniędzy do szkoły (które zazwyczaj nie są wydawane na nic dobrego) pamiętajcie o przygotowaniu pełnowartościowych i zarazem pysznych kanapek.
Aby „nie kusić” możecie opróżnić barek ze słodyczy i sami decydować kiedy jest czas na coś słodkiego.

Nie za dużo…

Wszystko co w nadmiarze szkodzi. Tak samo jest z jedzeniem. Dziecko powinno dostawać posiłki „na żądanie”, aby mieć odpowiednią ilość kalorii i składników odżywczych, jednak nie powinnyśmy dokarmiać go na siłę. Dla maluchów karmionych mlekiem modyfikowanym ważne jest odpowiednie przygotowanie posiłku. Zbyt duża ilość rozpuszczonego mleka to nadmiar niepotrzebnych kalorii.
Gdy nasza pociecha jada już normalne posiłki musimy pamiętać o ich zróżnicowaniu. W codziennym menu nie może zabraknąć warzyw i owoców, ograniczać zaś należy słodycze, słodkie napoje oraz słone przekąski. Dziecku nie służy także podjadanie.
Posiłki powinny też składać się z mniejszych porcji, a być spożywane częściej. Nauczcie je także jeść powoli i spokojnie.

Aktywność przede wszystkim…

Bez odpowiedniej ilości ruchu Wasze dziecko nie będzie prawidłowo się rozwijało. Aktywność pozwala na pozbycie się zbędnych kalorii, ale jednocześnie rozbudowuje mięsnie. Zadbajcie o to, aby ruch sprawiał mu przyjemność i był czymś naturalnym. Zamiast popołudnia na kanapie wybierzcie się na basen, rower, czy po prostu długi spacer. Można również zapisać je do klubu sportowego. Jest tak dużo dyscyplin sportowych, że dziecko na pewno polubi którąś z nich. Będzie to nie tylko świetna dawka ruchu, ale również możliwość kontaktu z rówieśnikami.

Porada specjalisty…

Odchudzanie dziecka nie jest proste. Nie możemy mu zaserwować żadnej drakońskiej diety ani podawać środków wspomagających odchudzanie. Jeśli zmiana codziennych przyzwyczajeń nie pomaga możemy sięgnąć po poradę specjalisty. Pediatra zbada dziecko i oceni czy jego waga jest zbyt duża w stosunku do wzrostu. Jeśli tak na pewno zaleci odpowiednie środki.

Szukaj



Jak odmienić wygląd telefonu komórkowego?

Autor: Ewa Madaj

Dostępne na rynku telefony komórkowe są łudząco do siebie podobne. Producenci z reguły ulepszają i zmieniają ich wnętrza – dodając co raz to nowe funkcje.

Czytaj dalej
Udostępnij:

Sposoby na parkę damską

Autor: Ewa Madaj

Sezonowe trendy zawsze przykuwają naszą uwagę, jednak ich kupno nie zawsze jest najlepszym pomysłem, szczególnie wtedy, gdy sporo kosztują. Czasem warto

Czytaj dalej
Udostępnij:

Jak urządzić ładny i funkcjonalny pokój dziecka?

Autor: Ewa Madaj

Urządzenie pokoju dla dziecka, który będzie zarówno ładny, jak i praktyczny, może stanowić spore wyzwanie. Z jednej strony powinien stanowić ideal

Czytaj dalej
Udostępnij:

Prezent, dla stęsknionej mamy, czyli fotokalendarz

Autor: Ewa Madaj

Większość matek w pewnym momencie życia doświadcza syndromu opuszczonego gniazda. Dorosłe dzieci wyprowadzają się z domu, wyjeżdżają na studia, za granicę lub z

Czytaj dalej
Udostępnij:

Odchudzasz się? Pamiętaj, że kalorie nie są twoim wrogiem!

Autor: Ewa Madaj

Jednym z mitów dotyczących odchudzania jest konieczność dostarczania organizmowi jak najmniejszej liczby kalorii, a wręcz stosowanie głodówki. Ocz

Czytaj dalej
Udostępnij: