Witamina D dla zdrowia dziecka

Autor:

Mocne kości to podstawa zdrowia dziecka. Do tego inne korzyści płynące ze spożywania witaminy D sprawiają, że powinny pamiętać o niej zarówno przyszłe jak i obecne mamy. Jest ona podstawą prawidłowego rozwoju dziecka.



Dostarczenie odpowiedniej ilości witaminy D do organizmu dziecka jest niezwykle ważne. To ona wpływa na przyswajanie wapnia, co z kolei ma ogromne znaczenie w budowie kości i zębów. Witamina ta wpływa również na przyswajanie fosforu, wchodzącego w skład kodu genetycznego. Spożywanie jej w odpowiednich ilościach ma ogromne znaczenie dla rozwoju dziecka, jednak będzie również miało wpływ na stan zdrowia w dorosłości.

Gdy brak witaminy D…
Brak witaminy D w organizmie skutkować może nieprawidłowym rozwojem kości. Dzieje się tak dlatego, iż w wyniku małej przyswajalności wapnia z zewnątrz nasz organizm zmuszony jest pobrać go z kości. To właśnie powoduje problemy, takie jak chociażby częste złamania i skrzywiania układu kostnego. Niedobór witaminy D może powodować również problemy ze skórą, oczami czy słuchem. Warto wiedzieć, że jej niedobór ma ogromne znaczenie jeśli chodzi o stan zębów. Witamina D pozytywnie wpływa na układ immunologiczny.

Lecz za dużo to niezdrowo…

Pomimo, iż witaminy potrzebne naszemu organizmowi, ich spożycie powinno odbywać się bardzo ostrożnie najlepiej pod okiem lekarza. Tak samo jest w przypadku witaminy D. Skutkiem jej nadmiaru w organizmie mogą być problemu z nerkami, wątrobą, w przyszłości zwiększa się ryzyko zawału serca oraz kamicy nerwowej.

Pod czujnym okiem lekarza…
Podawanie dziecku odpowiedniej ilości witaminy D jest niezwykle ważne. Mówi się jednak, iż dodatkowe jej dawki powinny spożywać dzieci do 16-18 roku życia, stale rosnące, u których rozwój kości ma ogromne znaczenie. Jednak zawsze powinno odbywać się pod okiem specjalisty, który zapisze odpowiednią dawkę. Każde dziecko ma inne potrzeby, inne jej ilości potrzebować będą dzieci karmione piersią, inne karmione mlekiem modyfikowanym. Witamina D zalecana jest również kobietom w ciąży.

Gdzie jej szukać??
Chcąc zapewnić sobie i dziecku większą ilość witaminy D musicie umieścić w jadłospisie produkty mleczne – czyli samo mleko, jogurty, kefiry, twarożek. Nie zapomnijcie również o rybkach. Waszym sprzymierzeńcem będą łosoś, tuńczyk, makrela, węgorz czy śledź. Najlepiej oczywiście świeże, jednak te z puszki również nieźle spełniają swoją funkcję.

Szukaj



Choroba AMD – jak się objawia i na czym polega jej leczenie?

Autor: Ewa Madaj

Zwyrodnienie plamki żółtej, czyli inaczej AMD (Age-related Macular Degeneration) to choroba, która dotyka około 28% osób po 75. roku życia. W wyniku tej choroby

Czytaj dalej
Udostępnij:

Naturalne sposoby na potliwość

Autor: Ewa Madaj

Pocenie się to naturalna funkcja organizmu. Podczas wydzielania potu następuje chłodzenie organizmu, co zapobiega jego przegrzewaniu się. Choć jest to zjawisko

Czytaj dalej
Udostępnij:

Jak rozpocząć zdrowy styl życia?

Autor: Ewa Madaj

Wbrew opiniom sceptyków, zdrowy styl życia to nie moda, lecz świadomy i słuszny wybór coraz większej grupy osób. Dowiedz się, jak żyć zdrow

Czytaj dalej
Udostępnij:

Wiedza nie jest darmowa, ale warto w nią zainwestować

Autor: Ewa Madaj

Już od jakiegoś czasu wszyscy mają świadomość, że wiedza to tylko jeden z wielu typów aktywów. I tego, że jak każde aktywa, trzeba ją najpierw wyp

Czytaj dalej
Udostępnij: