Zaparcia w ciąży

Autor:



Piękny stan ciąży to wyjątkowy okres w życiu kobiety. Jest to bez wątpienia piękny czas, jednak tak duża zmiana w całym ciele i organizmie niesie za sobą również przykre doświadczenia. Jedynym z nich są zaparcia, które u kobiet w ciąży występują bardzo często.



Jak się okazuje problem zaparć dotyczy co drugiej ciężarnej. Jego głównymi przyczynami są zawirowania hormonalne oraz zmiany w budowie ciała, a dokładnie w położeniu macicy, która rośnie, napierając w ten sposób na jelita.

O ile normalnie można poradzić sobie z tym różnymi herbatkami czy środkami farmakologicznymi, to w ciąży sytuacja wydaje się być trudniejsza. W związku z ograniczeniami trzeba więc sięgnąć po naturalne sposoby. Należy przede wszystkim zmienić swoją dietę oraz przyzwyczajenia.

Domowe metody kluczem do sukcesu…
Istnieje wiele naturalnych, nieszkodliwych sposobów walki z zaparciami. Najlepiej wprowadzić pewne nawyki wcześniej – profilaktycznie. Jeśli jednak już zetknęłyście się z problemem również możecie zastosować te sposoby. Oto kilka „sprawdzonych” metod:
1.    Przyjmowanie dużej ilości płynów – najlepiej w postaci niegazowanej wody mineralnej lub herbatek ziołowych czy owocowych. Zaleca się wypicie minimum 6 szklanek dziennie. Bardzo korzystanie wpłyną na was także naturalne soki z warzyw i owoców (np. sok z buraków). Rano na czczo możecie wypijać szklankę letniej wody połączonej z cytryną i miodem.
2.    Zaprzyjaźnijcie się z suszonymi owocami – zarówno w wersji do jedzenia jak i do picia. Polecamy przygotować tzw. kompot z suszu, najlepiej ze śliwek.
3.    Regularne posiłki – mniejsze porcje, ale częściej (5-6 razy dziennie) i mniej więcej o stałych porach – oczywiście w każdym posiłku musi znaleźć się coś zdrowego.
4.    Jedzcie warzywa i owoce – szczególnie jabłka, śliwki, morele, brokuły, buraki.
5.    Unikajcie produktów charakteryzujących się właściwościami zapierającymi, takich jak biały ryż, banany, czarne jagody, czekolada.
6.    Spożywajcie produkty pełnozbożowe – ciemny chleb, grube kasze, makaron pełnoziarnisty, otręby, płatki owsiane. Polecamy również jogurty naturalne.
7.    Zrezygnujcie ze słodyczy – to one powodują wzdęcia przez sprzyjanie fermentacji w jelitach. Jeśli musicie zjeść coś słodkiego sięgnijcie np. po ciasteczka owsiane.
8.    Unikajcie również potraw ciężkostrawnych, tłustych i smażonych.

Zmiana trybu życia…
Bardzo niedobrze jeśli Wasz dzień w ciąży zmienił się na dzień wyłącznie na kanapie przed telewizorem. O ile nie ma przeciwwskazań lekarza przyszła mama powinna ruszać się, korzystać z uroków wiosny na świeżym powietrzu. To, że nie możecie uprawiać sportów ekstremalnych nie oznacza siedzenia w domu. Codzienny spacer, Nordic Walking czy joga niezwykle pozytywnie wpływają na duszę i ciało. Nie wspominając już o dziecku. A może warto zapisać się na specjalne zajęcia dla ciężarnych.

Szukaj



Choroba AMD – jak się objawia i na czym polega jej leczenie?

Autor: Ewa Madaj

Zwyrodnienie plamki żółtej, czyli inaczej AMD (Age-related Macular Degeneration) to choroba, która dotyka około 28% osób po 75. roku życia. W wyniku tej choroby

Czytaj dalej
Udostępnij:

Naturalne sposoby na potliwość

Autor: Ewa Madaj

Pocenie się to naturalna funkcja organizmu. Podczas wydzielania potu następuje chłodzenie organizmu, co zapobiega jego przegrzewaniu się. Choć jest to zjawisko

Czytaj dalej
Udostępnij:

Jak rozpocząć zdrowy styl życia?

Autor: Ewa Madaj

Wbrew opiniom sceptyków, zdrowy styl życia to nie moda, lecz świadomy i słuszny wybór coraz większej grupy osób. Dowiedz się, jak żyć zdrow

Czytaj dalej
Udostępnij:

Wiedza nie jest darmowa, ale warto w nią zainwestować

Autor: Ewa Madaj

Już od jakiegoś czasu wszyscy mają świadomość, że wiedza to tylko jeden z wielu typów aktywów. I tego, że jak każde aktywa, trzeba ją najpierw wyp

Czytaj dalej
Udostępnij: