Zaparcia w ciąży

Autor:



Piękny stan ciąży to wyjątkowy okres w życiu kobiety. Jest to bez wątpienia piękny czas, jednak tak duża zmiana w całym ciele i organizmie niesie za sobą również przykre doświadczenia. Jedynym z nich są zaparcia, które u kobiet w ciąży występują bardzo często.



Jak się okazuje problem zaparć dotyczy co drugiej ciężarnej. Jego głównymi przyczynami są zawirowania hormonalne oraz zmiany w budowie ciała, a dokładnie w położeniu macicy, która rośnie, napierając w ten sposób na jelita.

O ile normalnie można poradzić sobie z tym różnymi herbatkami czy środkami farmakologicznymi, to w ciąży sytuacja wydaje się być trudniejsza. W związku z ograniczeniami trzeba więc sięgnąć po naturalne sposoby. Należy przede wszystkim zmienić swoją dietę oraz przyzwyczajenia.

Domowe metody kluczem do sukcesu…
Istnieje wiele naturalnych, nieszkodliwych sposobów walki z zaparciami. Najlepiej wprowadzić pewne nawyki wcześniej – profilaktycznie. Jeśli jednak już zetknęłyście się z problemem również możecie zastosować te sposoby. Oto kilka „sprawdzonych” metod:
1.    Przyjmowanie dużej ilości płynów – najlepiej w postaci niegazowanej wody mineralnej lub herbatek ziołowych czy owocowych. Zaleca się wypicie minimum 6 szklanek dziennie. Bardzo korzystanie wpłyną na was także naturalne soki z warzyw i owoców (np. sok z buraków). Rano na czczo możecie wypijać szklankę letniej wody połączonej z cytryną i miodem.
2.    Zaprzyjaźnijcie się z suszonymi owocami – zarówno w wersji do jedzenia jak i do picia. Polecamy przygotować tzw. kompot z suszu, najlepiej ze śliwek.
3.    Regularne posiłki – mniejsze porcje, ale częściej (5-6 razy dziennie) i mniej więcej o stałych porach – oczywiście w każdym posiłku musi znaleźć się coś zdrowego.
4.    Jedzcie warzywa i owoce – szczególnie jabłka, śliwki, morele, brokuły, buraki.
5.    Unikajcie produktów charakteryzujących się właściwościami zapierającymi, takich jak biały ryż, banany, czarne jagody, czekolada.
6.    Spożywajcie produkty pełnozbożowe – ciemny chleb, grube kasze, makaron pełnoziarnisty, otręby, płatki owsiane. Polecamy również jogurty naturalne.
7.    Zrezygnujcie ze słodyczy – to one powodują wzdęcia przez sprzyjanie fermentacji w jelitach. Jeśli musicie zjeść coś słodkiego sięgnijcie np. po ciasteczka owsiane.
8.    Unikajcie również potraw ciężkostrawnych, tłustych i smażonych.

Zmiana trybu życia…
Bardzo niedobrze jeśli Wasz dzień w ciąży zmienił się na dzień wyłącznie na kanapie przed telewizorem. O ile nie ma przeciwwskazań lekarza przyszła mama powinna ruszać się, korzystać z uroków wiosny na świeżym powietrzu. To, że nie możecie uprawiać sportów ekstremalnych nie oznacza siedzenia w domu. Codzienny spacer, Nordic Walking czy joga niezwykle pozytywnie wpływają na duszę i ciało. Nie wspominając już o dziecku. A może warto zapisać się na specjalne zajęcia dla ciężarnych.

Szukaj



Jak odmienić wygląd telefonu komórkowego?

Autor: Ewa Madaj

Dostępne na rynku telefony komórkowe są łudząco do siebie podobne. Producenci z reguły ulepszają i zmieniają ich wnętrza – dodając co raz to nowe funkcje.

Czytaj dalej
Udostępnij:

Sposoby na parkę damską

Autor: Ewa Madaj

Sezonowe trendy zawsze przykuwają naszą uwagę, jednak ich kupno nie zawsze jest najlepszym pomysłem, szczególnie wtedy, gdy sporo kosztują. Czasem warto

Czytaj dalej
Udostępnij:

Jak urządzić ładny i funkcjonalny pokój dziecka?

Autor: Ewa Madaj

Urządzenie pokoju dla dziecka, który będzie zarówno ładny, jak i praktyczny, może stanowić spore wyzwanie. Z jednej strony powinien stanowić ideal

Czytaj dalej
Udostępnij:

Prezent, dla stęsknionej mamy, czyli fotokalendarz

Autor: Ewa Madaj

Większość matek w pewnym momencie życia doświadcza syndromu opuszczonego gniazda. Dorosłe dzieci wyprowadzają się z domu, wyjeżdżają na studia, za granicę lub z

Czytaj dalej
Udostępnij:

Odchudzasz się? Pamiętaj, że kalorie nie są twoim wrogiem!

Autor: Ewa Madaj

Jednym z mitów dotyczących odchudzania jest konieczność dostarczania organizmowi jak najmniejszej liczby kalorii, a wręcz stosowanie głodówki. Ocz

Czytaj dalej
Udostępnij: